May 29, 2013

bride to be - Persalinan Nikah


Hai sesape yang acah acah bride to be macam saya! kihkihh.
Actually up entry ni sebab nak meredakan suasana tegang kat susur masa tu.
Kecoh nak mampusss pasal JDT yang power dengan PHG yang power.
SELANGOR POWER SELAMANYA dieorang taktaw plak! Kahkahkahh.
Ok, kang dah masuk isu bola ni, lain plak jadi entry aku nih.

back to the topic!

sampai sekarang ni aku pening dengan baju nikah. Nak tempah tapi takde tailor. Means tailor yang aku biasa. Ramai gak suggest dan ada yang aku kenal. Tapi aku jarang antar baju, dan few years ago mmg aku tak tempah baju since tailor yang sedap tu dah pindah Melaka. So lepas lepas tu tailor sume macam gampss! Jahit nak duit je, baju aku macam sakai je jadinya.
Ade gak lah listing tailor yang aku ada wat masa ni. Mak long Tika, mmg taw mak long jahit utk butik. Lagi pon lama gila dah mak long jahit baju. Saing saing duduk Seri Murni duluu. Pastu kawan aku si Asilah cakap, member dia tailor dekat Mara tepi Kompleks Pertama tu. Pastu si Elina pon sama jugak. Ada a few tailors yang dia bg pilihan kat aku.
Ok, the point is mmg ramai suggest. Tapi nnt tailor tailor ni nak cara dieorang sendiri. Yelah, baju nikah, nak buat grand grand. Bukan lah semua, tgklah suggest kat Mara sana. Tu mmg stk yang antar nak mengelip punya style. Aku nak simple2 je. Biaq lah baju kurung biasa pon ada hias2 sikit ja. Tapi nanti susah lah nak deal ngn orang profesional ni. Ni pendapat aku lah. Kalau tak leh terima dok tepi diam diam. kakaka. *bajet macam team power takleh kene tegur*

banyak jenis baju nikah yang aku google. yang search kat blog bride to be pon ye jugak.
tapi aku kenan pattern Baju Kurung Moden Mermaid.
macam nihhhhhh :

yg ni dari minazbutikcollection. tapi taknaklah
crowd mcm baju tu. tapi aku nak pattern ni!

ni pon sweet kannn?? simple macam ni je :))
Pastu ada terjumpa dekat Facebook semalam. Kalau korang nak tempah raya boleh kot. Consider murah lah, RM200. korangg klik sini ----> kurung moden mermaid 

Contoh bebaju dia aku nak up jugak kat sini. kihkihkihhh! 

cukup bagi aku kalau macam ni. ;))

sweet kan?

tak sarat tak padat tak over!
tapi sayang, orang ni kat melaka. kalau korang suka postage postage tu boleh la try. terus terang aku tak bape gemar beli barang baju/kasut online ni. tak leh nak torai, mana nak tau sodap tak sodap kek badan nanti. >.<

pastu malam tadi plak si enot ade tag aku dekat kawan dia ni. Dok kat Batu Caves, haaa dokat dah tu.
Cantik gakk baju hasil tangan dia. 
Nih haaaa:

lawa kann. ni pon dalam cost 200++. kalau taknak over macam ni,
lagi simple pon dia boleh. ikut budi bicara :))

Cantikk kannn!!! Pastu terus aku tanya boleh tak buat mermaid tuu. Dia kata boleh. 
So nanti aku nak survey2 la. 

Benda ni sume nak kene bajet betul betul. Kalau duit melimpah ruah macam penyokong JDT power ngn PHG power semalam sampai ke balapan, aku takde hal! 
Kakakaka! Nak jugak selit tuh. hahahaha

Tapi pilihan hati nak yang kurung moden mermaid tuh! cepatlah settle baju nikah ni, tak dah pening kepala aku nak pikir. Selagi tak jumpa sape yang mampu buat, selagi tu lah aku pening :/
Demokk takpe, plan untuk dia p cari yang dah siap. Janji sama kaler pastu samping ngn songkok. 
Simple jugak! 

Ya Allah permudahkanlah segalanyaaa.
Aamin YRA.


till we meet again ^.^

No comments: